Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004

Verkocht en naar de binnenvaart

TIME
Bouwjaar: 1973, imonummer: 8137770, gt: 804
Eigenaar: Jogo Short Sea Shipping B.V., Barendrecht
Gebouwd: Scheepswerf G. Bijlsma & Zn. B.V. / 591
LxBxH: 76,41 x 8,13 x 4,30 meter
Vermogen: 850 pk, snelheid: 10,0 knoop, roepnaam: PFXD

1973 opgeleverd als de zandzuiger BALGZAND
Fa. Brijder B.V., Harlingen, 1.131 ton, europanummer 2204542

1984 verkocht aan R. Schurink & A. v.d. Berg, Groningen,
herdoopt LATONA
1984 verbouwd tot vrachtschip en ingekort bij
N.V. Dok Maatschappij, Makkum, 804 BRT, 76,41 (74,88) x 8,13 meter
1988 verkocht aan V.o.F. Schurink & Pomp, Rotterdam

1989 als LATONA verkocht aan P. Plomp, Rotterdam,
1995 verkocht aan W.L. Mastenbroek, Vreeswijk,
in beheer bij Ewald Muller & Co. G.m.b.H. & Co., Hamburg,
herdoopt MEANDER,

2000 verkocht aan R.J. Strijker, Rotterdam,
in beheer bij Ewald Muller & Co. G.m.b.H. & Co., Hamburg,
herdoopt TIME IS MONEY

11-2006 verkocht aan Chr. Rijkeboer, Terschelling,
2008 verkocht aan J. Doeksen, Terschelling
2011 verkocht aan Lutana Watertransport B.V., Barendrecht,
3-2011 in beheer bij Jogo Short Sea Shipping B.V., Barendrecht,
8-2011 (e) herdoopt TIME

4-2015 verkocht naar de binnenvaart, herdoopt GERO-B,
europanummer 02605351, thuishaven Steenwijk

1 mei 2015 als GERO-B op de Hollandse IJssel bij Krimpen a/d IJssel

© Koos Goudriaan

Gero-B-'73(4)-804gt-no

Gero-B-'73(7)-804gt-no