Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004

Na verkoop herdoopt

VIKINGDIEP
Bouwjaar 2008, imonummer 9381380, grt 5057
Eigenaar Beheermaatschappij ms 'Vikingdiep' B.V., Groningen
Manager Feederlines B.V., Groningen
Gebouwd Bodewes Scheepswerven B.V., Hoogezand / 780
Casco Hangzhou Dongfeng Shipyard, Hangzhou, China / 2004-50
LxBxH 119.98 x 15.20 x 8.45 meter
Vermogen 5222 pk, snelheid 15.0 knoop, roepsein PHMN

28-1-2007 casco vertrokken van Hangzhou, China
11-4-2007 samen met het casco van de FLINTERLAND gearriveerd
te Delfzijl achter de sleepboot SUHAILI
2-5-2007 met de sleepboten GRUNO IV in GRUNO V naar Emden
gebracht om te dokken

25-5-2007 terug te Delfzijl
29-5-2007 verhaald van Delfzijl naar Hoogezand,
afgebouwd bij Bodewes Scheepswerven B.V. te Hoogezand
onder bouwnummer 780

21-1-2008 verhaald van Hoogezand naar Delfzijl met de
sleepboten WATERPOORT en GRUNO III
22-1-2008 proefvaart op de Eems

24-1-2008 te Delfzijl gedoopt en opgeleverd aan
Beheermaatschappij ms 'Vikingdiep' B.V., Groningen,
in beheer bij Feederlines B.V., Groningen
11-8-2008 (e) eigenaar Beheermaatschappij ms 'Vikingdiep' B.V.,
Groningen
in beheer bij Feederlines B.V., Groningen

Mei 2015 verkocht TIP Emden GmbH & Co. K.G.
Manager Liberty One Shipmanagement GmbH & Co. K.G., Bremen
Vlag Malta, thuishaven Valletta, roepsein 9HA3937
6 juli 2015 (GL) herdoopt TIP EMDEN

Informatietip: René Cornel BOUWLIJST

Eerder op de Oude Maas bij Barendrecht
onderweg van Istanbul naar Moerdijk

© Jan Scheurwater