Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004
14 oktober 2016 in de Waalhaven te Rotterdam liggen drie schepen
van Boskalis opgelegd, t.w. de ‘Union Bear’ en de ‘Union Lynx’ (liggen naast elkaar)
en de ‘Union Princess’

Van laatstgenoemd schip lagen de motoren volop te draaien en er waren aan boord de nodige activiteiten, dus ik denk dat ze binnenkort vertrekt voor een klus

Links de ‘Union Bear’ en rechts de ‘Union Lynx’ en op de achtergrond de ‘Rambiz’

© Bert Lamers




De ‘Union Princess’, de ‘Union Lynx’ en de ‘Union Bear’

© Bert Lamers




De ‘Union Princess’, de ‘Union Bear’, de ‘Union Lynx’ en geheel links de ‘Rambiz’

© Bert Lamers




14 oktober 2016 inkomend van de Lekhaven en wordt in de Waalhaven opgelegd

FAIRMOUNT SUMMIT
Bouwjaar 2005, imonummer 9315575, grt 3239
Eigenaar Fairmount Summit B.V., Rotterdam
Manager Fairmount Marine B.V., Papendrecht
Gebouwd Niigata Shipbuilding & Repair Inc. / 4
LxBxH 75.05 x 18.07 x 6.80 meter
Vermogen 16320 pk, snelheid 14.0 knoop, roepsein PBNG

Omdat de ‘Fairmount Expedition’ binnenkort met de ‘Blue Marlin’ vanuit Rotterdam
(of Vlissingen) koud naar Singapore wordt getransporteerd
is besloten om de ‘Fairmount Summit’ aan de binnenkant naast een enorme Smitbak
af te meren en de ‘Fairmount Expedition’ aan de buitenkant (op deze wijze hoeft deze
exercitie niet opnieuw uitgevoerd te worden wanneer de ‘Fairmount Expedition’) vertrekt

Zij gaat koud naar Singapore om daar verder te worden opgelegd omdat de twee thans
in Singapore actieve Fairmountslepers binnenkort een grote sleepklus hebben
en Boskalis in ieder geval minimaal één zeesleepboot in Singapore op station wil hebben

© Bert Lamers




In z’n achteruit vaart de ‘Fairmount Summit’ naar zijn oplegplaats
die door de ‘Fairmount Expedition’ (rechts) is vrijgemaakt

© Bert Lamers




‘Fairmount Summit’ arriveert op de door de ‘Fairmount Expedition’ vrijgemaakte oplegplaats

© Bert Lamers




De ‘Fairmount Summit’ en de ‘Fairmount Expedition’ opgelegd in de Rotterdamse Waalhaven

© Bert Lamers